تو دهنی محکم احمد قابل به کواکبیان و منتخب نیا


آقای کواکبیان در انتخاباتی که تمام کاندیداهای اصلاح‏طلب شناخته شده رد صلاحیت شدند، رای آورد و به مجلس رفت. الان هم تصور می‌کند می‌توان این مسئله را تکرار کرد. احساس‏ می‌کند حاکمیت برای نمایش دمکراسی، در مجلس بعد هم مثلا ۲۰ نفر به اسم اصلاح‏طلب را به گونه‏ای به مجلس راه ‌می‌دهد تا اگر فردا من اصلاح‏طلب اعتراض کردم که شرایط انتخابات دمکراتیک نبوده است، بگویند ببینید افرادی مانند آقای کواکبیان یا منتجب‏نیا در مجلس هستند.

 این‏ افراد هم باید از کسانی باشند که به‌ تعبیر آن‏ها از "سران فتنه" اعلام برائت کرده باشند. یعنی اصلاح‏طلبانی که به قول بعضی از آقایان "از اصلاح‏طلبی استعفا کرده باشند". خیال می‏کنند اصلاح‏طلبی یک حزب است که می‏شود از آن استعفا کرد. در صورتی ‏که اصلاح‏طلب یعنی کسی که روش اصلاحی برای رسیدن به حق حاکمیت ملت را انتخاب کرده است. ما اسم چنین کسی را اصلاح‏طلب نمی‏گذاریم. چون الان بین اقتدارگرایان هم کسانی هستند که دیدگاه‏شان نسبت به مجموعه‏ی اصلاح‏طلبان، دیدگاه خیلی منفی نیست اما با شرایط کنونی که حاکمیت بر جامعه تحمیل کرده، موافق‏اند و هیچ مخالفتی نمی‏کنند. افرادی مانند آقای کواکبیان یا منتجب‏نیا می‏شوند جزو این طیف، نه این‏که بگوییم این‏ها اصلاح‏طلب هستند و در حال وارد شدن به مجلس هستند.


اگر کسی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند  و جزو استثناهایی باشد که قصد دارند چهره‏ حاکمیتی کاملا دیکتاتور و مستبد را آرایش کند تا حاکمیت بتواند پز دهد که ما دمکراتیک هستیم و ببینید چندتا از نیروهای مخالف‏مان هم در مجلس هستند، برود شرکت کند. احتمال هم دارد در جایی مردم به‏صورت جزیره‏ای او را انتخاب هم بکنند.


اما این خیلی دور از اخلاق است که وقتی آن‌ها می‏بینند حق حاکمیت مردم تهران، تبریز، خراسان را از آن‏ها می‏گیرند ولی مثلا در شهر کوچکی مانند گرمسار یا سمنان که فقط یک نماینده می‏تواند انتخاب کند و اجازه می‏دهند یک نفر اصلاح‏طلب بطور استثنا انتخاب بشود بی‏انصافی است اگر به مجلس راه یابند. این انسان اصلاح‏طلب نیست.


به یک معنا فقط برای این‏که یک کرسی مجلس را به‏دست بیاورد رفته خود را رفته به حاکمیت فروخته. اشکالی ندارد! این دیدگاه اوست ولی نباید او را اصلاح‏طلب دانست. حال برفرض در مجلس چهارتا حرف هم بزنند که مشابه حرف اصلاح‏طلبان باشد، چهارتا موضع هم بگیرند که مشابه مواضع اصلاح‏طلبان باشند، حساب این‏ها را باید از اصلاح‏طلبان جدا کرد.


نهایتا اصلاح‏طلبان باید بنشینند و بررسی کنند، اگر هنوز شرایط سال ۸۸ بر انتخابات کشور و مجریان انتخابات حاکم است، شرکت‏ در انتخابات معقول نیست. اگر هم نه، توانستند شرایط را ولو با مذاکره و تضمین‏های پس پرده تغییر دهند، آن وقت شرکت در انتخابات معقول خواهد بود.

انتهای پیام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر