تاکید مجدد محمد خاتمی بر برداشته شدن حصر ها و حبسها


 اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی دیدار و گفت و گو داشتند و به بیان نقطه نظرهای اعضا و گزارشی از فعالیت های این گروه پرداختند.
به گزارش باران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در این دیدار که در آستانه میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) صورت گرفت با اشاره به جایگاه رفیع مهدویت و انتظار در تاریخ بشری، سخنانی ایراد کرد .
نگرانی من از این است که بنیادهای دینی در جامعه ما به شدت لرزان شود. منهای جناح بندی های سیاسی و برد و باختهای مقطعی نسبت به اصل تفکر دینی و دین در جامعه ما تردیدهایی ایجاد شده و با کمال تأسف برخی رفتارها و سیاست ها باعث تشدید این مسأله می شود* انتخابات حق ما است و اگر اعتراض داریم کسی حق ندارد انتخابات آزاد را از مردم بگیرد و در انحصار یک جریان خاص درآورد. فضا باید باز شود، در دانشگاهها و مجامع میزگرد پرسش و پاسخ گذاشته شود، احزاب و گروهها آزادانه فعالیت کنند، نماینده و نامزد داشته باشند، صراحت های قانون اساسی را رعایت کنید، حصرها و حبس ها منتفی شود تا همگان در انتخابات شرکت کنند* خوشبختانه بسیاری از بزرگان و احزاب و گروهها هم بر همین امور تأکید می کنند. اگر برگزارکنندگان بی طرف باشند، نیروهای نظامی و امنیتی دخالت نکنند، همه جریانها بتوانند نامزدداشته باشند، نمایندگان مردم و احزاب و گروهها بتوانند از مرحله رأی گیری تا اعلام نتایج ناظر باشند آنگاه است که انتخابات پرشور و تعیین کننده برگزار خواهد شد. انقلاب و نظام مال ما است نه در انحصار ما.

متن کامل را در اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر