فشار بر فعالان سیاسی مشهد در آستانه انتخابات مجلس

جرس: در پی احضار احمد قابل، دو تن دیگر از فعالان سیاسی و مدنی مشهد نیز به دادگاه انقلاب احضار شدند.
به گزارش منابع خبری جرس، پس از احضار تلفنی احمد قابل به دادگاه انقلاب مشهد، محمدصادق جوادی حصار و امیر شیبانی زاده نیز به دادگاه انقلاب فراخوانده شدند.
جوادی حصار، روزنامه نگار و عضو ارشد حزب اعتمادملی در مشهد، بعد ار تماس مقام های قضایی با وکیل وی، برای سوم مردادماه جاری به دادگاه انقلاب احضار شده است.
امیر شیبانی زاده، از کنشگران سیاسی مشهد نیز با تماس تلفنی دادگاه انقلاب برای دهم مردادماه باید در این نهاد حضور یابد.
حکم او قبلا طی تماس تلفنی به وکیل‌اش ابلاغ شده بود ؛ محکومیت شیبانی زاده شامل 8 سال حبس تعزیری و 2 میلیون تومان جریمه نقدی است.
گفتنی است این فعالان سیاسی در روزهای اخیر از عدم شرکت در انتخابات غیرآزاد خبر داده بودند.
در همین حال دیروز حسین مرعشی به دیدار خانواده زندانی سیاسی مشهدی هاشم خواستار رفت


به گزارش جرس :
روز پنجشنبه سی تیر ٩۰، حسین مرعشی، فعال اصلاح طلب که اخیرا پس از گذراندن دوران حبس از زندان اوین آزاد شده، برای دیدار و دلجویی از خانواده زندانی سیاسی هاشم خواستار و چند تن از فعالان سیاسی و مدنی مشهد، به منزل این فعال فرهنگی محبوس رفت.

هاشم خواستار، معلم و عضو کانون صنفی فرهنگیان، بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به دو سال حبس محکوم شده و بدون مرخصی و با وضعیت وخیم جسمانی، در زندان به سر می برد.

گزارش های رسیده به جرس حاکی از آن است که طی این دیدار تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی مشهد که پس از انتخابات ٨٨ بازداشت شده بودند، از جمله حسین فرزین معاون تبليغات قرارگاه خاتم الانبيا سپاه در دوران جنگ هشت ساله و معاون سابق شهردار مشهد، رضا جاودانی از فعالان ادوار تحکیم وحدت، امیر شیبانی زاده فعال دانشجویی و مدنی، حاج مهدی عبایی نایب رییس جبهه مشارکت استان خراسان رضوی، صادق تابعی فعال دانشجویی که به تازگی به یک ترم تعلیق از دانشگاه محکوم شده و همچنین محمود داوری برادر محمد داوری معلم و فعال سیاسی محبوس حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، خانواده هاشم خواستار نیز خبر از نزدیکی پایان حبس این فعال فرهنگی داده و خاطرنشان کردند که پنجم امرداد ماه، پس از دو سال حبس بدون استفاده از مرخصی، آزاد خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر